FAQ ~ Frequently Asked Questions
BESTÄLLNING OCH BETALNING:
Hos oss kan du som kund lägga en order på olika sätt.
Det vanligaste är att du söker upp de artiklar du är intresserad av, genom att besöka våra olika produktkategorier. Efter det väljer du storlek/färg och lägger sedan den valda artiklen i varukorgen (varorna reserveras INTE för att de ligger i varukorgen). När du är nöjd är det bara att gå vidare till betalning. Beställer du över vår hemsida betalar du via Klarna Checkout som erbjuder dig olika betalsätt efter att du bekräftat ditt köp i kassan. Du kan även välja annat betalsätt där du erbjuds att betala med postförskott (60:- tillkommer).
Du kan även lägga en order över telefon. Då ringer du in till oss så hjälper vi dig direkt. När du lägger en telefon-order önskar vi att du nämner antal per artikel, artikelnummer (6 siffror), önskad färg och storlek. Tyvärr har vi ingen möjlighet att erbjuda Klarna som betalningsalternativ vid order på telefon. Då väljer du istället om du vill betala mot faktura eller postförskott (60:-).
Vid betalning med postförskott betalar du först när du hämtar ut ditt paket hos ditt postombud.
Du kan som kund välja att få din order skickad från oss eller om du vill komma och hämta direkt i butik. Vi skickar med Postnord och då tillkommer ALLTID en fraktkostnad om 79:-.
Väljer du som kund att handla via vår hemsida kan du antingen välja att betala med KLARNA Checkout eller mot postförskott. Vid betalning mot postförskott tillkommer då 60:-.
Tyvärr har vi ingen möjlighet att erbjuda Klarna som betalningsalternativ vid order på telefon. Väljer du att lägga en order över telefon kan du välja att betala mot faktura eller mot postförskott (60:-).
Vid val av faktura tillkommer alltid en fakturaavgift om 79 :-
Vi har en fysisk butik belägen i Heberg, ca 1 mil söder om Falkenberg. Butiken har ett välbesökt café, postombud och ligger i anslutning till vårt stora lager.
Tveka inte att besöka oss i butiken!
LEVERANS:
Alla våra paket skickas med Postnord och då tillkommer ALLTID en fraktavgift om 79:-.
Normalt brukar det ta upp emot 3-5 dagar från att ordern registreras till att den anländer till postombud. Om du beställer en vara som är tillfälligt slut på vårt lager sker oftast leveransen inom 14 dagar.
Vår leveranstid kan dock variera på grund av faktorer som högtider, röda dagar och omständigheter som Falkenbergs Netto inte råder över, till exempel eventuella förseningar hos transportören.
Vi gör vårt bästa för att vårt lagersaldo ska stämma, men då vi har samma lager för vår fysiska butik samt postorderkatalog och hemsida finns risk för att en vara kan ta slut. Om det eventuellt skulle vara så att en produkt hunnit sälja slut kommer vi att ta bort den från din order och du kommer inte bli debiterad för den. Har du en order med endast en vara och denna är slut kommer din order att annulleras.
Vi skickar paket med Postnord varje vardag.
Efter att du som kund lagt en order kommer du att få en orderbekräftelse skickad till dig när vi behandlat din order.
Därefter är det bara att vänta på att paketet ska anlända till ditt närmsta postombud. Du får då antingen en SMS-avisering/brev-avi skickad till dig som talar om vart och att paketet har anlänt.
Vid felexpediering står vi givetvis för returfrakten tillbaka till oss. Önskar du byte till annan vara fyller du i retursedeln som kommer med paketet, då står vi för frakten tillbaka till er.
Om en produkt som förväntas vara med i din beställning enligt leveransbekräftelsen saknas ber vi dig att kontakta oss.
Vi uppmanar dig som kund att hämta ut ditt paket i god tid! Från att paketet anlänt till ditt postombud ligger det i 14 dagar innan det skickas tillbaka till oss.
Har du inte hämtat ut ditt paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för den kostanden (expeditionsavgift, hanteringsavgift och returkostnad) på 200:-.
RETUR OCH ÅTERBETALNING:
Du som kund har alltid 30 dagars öppet köp/byte när du handlar hos oss, tiden räknas från det datum paketet anlänt till ditt postombud eller brevlåda.
För att göra en retur fyller du i retursedeln som vi skickar med i paketet. Där önskar vi även att du nämner returorsak eller om du önskar att byta till en annan vara. Du har full returrätt på samtliga varor (sockor, underkläder och badkläder får ej vara provade).
Vid retur, reklamation eller byte skickas varorna som brev/paket till oss. Du som kund står själv för returfrakten. Du kan även välja att returnera och byta varorna direkt i vår butik i Heberg, då sker detta kostnadsfritt.
Självklart kan du göra det. Väljer du att returnera i butik hjälper vi dig på plats.
Returnering i butik måste ske inom tidsramen för returrätten (inom 30 dagar).
Återbetalningen brukar ske inom 1 vecka från det att vi har mottagit din retur.
KONTAKT OCH KUNDSERVICE:
Du kontaktar oss smidigast genom att skicka iväg ett mail till: info@falkenbergsnetto.se eller ringa in till oss på nummer: 0346-51270.
Har du vägarna förbi så kan du även komma och prata med oss direkt i butik.
Det smidigaste sättet att komma i kontakt med KLARNA är genom att använda chatten på deras app eller hemsida. Chatten är öppen dygnet runt. Alternativt kan du ringa till dom på 08-120 120 10. För att snabbt komma till KLARNAs kundtjänst kan du klicka här.
YRKESKLÄDER:
Vi erbjuder yrkeskläder från välkända varumärken som Blåkläder, Ejendals, Portwest, Tegera och Jalas.
Yrkeskläderna vi erbjuder är främst anpassade till yrken inom bygg- och hantverksbranschen, restaurang, lantbruk, skog- och trädgård.
Vi kan hjälpa dig som väljer att köpa dina yrkeskläder hos oss med tryck av företagslogga och namn.
Vi hjälper dig med beställning av tryck. Kostnaden för beställning av tryck bekostas av kunden själv.
Vi på Falkenbergs Netto är måna om relationerna till våra kunder. Därför erbjuder vi möjlighet till utkörning av företagskläder till företag belägna inom en viss radie från Heberg. Vi har även en person som kommer ut och gör företagsbesök samt visar upp vårt senaste sortiment om så önskas.
Vid frågor, tveka inte på att kontakta oss på: info@falkenbergsnetto.se eller ring: 0346-51270